V torek, 25. marca, se je učenka Katja Vukosavljević udeležila 20. pomurskega otroškega parlamenta, ki je potekal v Ljutomeru.

Učenci in učenke iz štirih upravnih enot: Murska Sobota, Gornja Radgona, Lendava in Ljutomer so v mešanih skupinah razpravljali o tem, kaj je v sedanjem šolskem sistemu dobro, kaj pa bi se dalo še izboljšati in kako. Nato so predstavili poglede, stališča in predloge o šolskem sistemu. Mladi parlamentarci so tudi letos odločno predstavili in zagovarjali zanimiva stališča, saj je šolski sistem tema, ki je vedno znova aktualna.

Izpostavili so nekaj odličnih iztočnic:

  • Mladi si želijo, da bi bile učne vsebine bolj povezane z življenjem. Prav tako pogrešajo praktične vsebine, kot so kuhanje, finančna pismenost, prva pomoč, popravila …
  • Kot težavo so izpostavili preveč ur pouka in učne snovi.
  • Zdi se jim, da so pri nekaterih predmetih vsebine nekoliko zgrešene. Vendar so se na tej točki njihova mnenja precej razlikovala. Dodali so še, da se jim ne zdi smiselno, da so vzgojni predmeti (LUM, GUM in ŠVZ) ocenjeni enako kot ostali predmeti.
  • Pogrešajo tudi medpredmetno povezovanje vsebin, želijo si več sodelovalnega in raziskovalnega dela, eksperimentov ipd.
  • Povedali so, da na nekaterih šolah nimajo ustreznega kadra za poučevanje ali delo. Izpostavili so tudi problem šolske socialne službe, saj učenci svojih težav po navadi ne zaupajo socialnim delavcem niti učiteljem. Želijo si nekoga, ki bi jim znal prisluhniti. Menijo, da bi šole morale imeti mediatorje.
  • Od staršev pričakujejo, da se ne vmešajo preveč v delo učiteljev. Dodali so še, da nekateri starši od svojih otrok pričakujejo preveč, drugi pa se premalo zanimajo za otrokovo šolsko delo, zato prihaja tudi do nesoglasij in kreganja.
  • Od države in lokalne skupnosti pa pričakujejo predvsem pomoč pri zagotavljanju ustreznih šolskih prostorov ter opreme.

Mladi udeleženci 20. pomurskega otroškega parlamenta so s svojo zavzetostjo in premišljenimi predlogi dokazali, da si želijo sprememb v šolskem sistemu. Njihove pobude kažejo na potrebo po bolj praktičnih in življenjsko uporabnih vsebinah, izboljšanih učnih pristopih ter večji podpori učencem.

(Skupno 1 obiskov, današnjih obiskov 1)