Vodja projekta: Zavod za šolstvo republike Slovenije
Sodelujoče šole: OŠ Šalovci, DOŠ Prosenjakovci, OŠ II Murska Sobota, EŠ Murska Sobota (gimnazijski program)
Ravnatelj in ožji projektni tim 6 učiteljev:
- Jožefa Tratar, vodja projekta
- Breda Kerčmar
- Slavica Balek Haddaoui
- Sandra Vereš
- Suzana Škodnik in
- Marjetka Andrejek
Trajanje projekta: September 2018–september 2020.
Načela:
- Zagotoviti optimalen razvoj, učno uspešnost in izboljševanje dosežkov vseh učencev v skladu z njihovimi zmožnostmi.
- Učencem zagotoviti aktivno vlogo pri izgradnji kakovostnega in trajnega znanja.
- Učence videti kot skupino različnih, izvirnih in edinstvenih posameznikov.
- Pozornost nameniti vsakemu učencu – v razredu videti in slišati vsakega izmed njih.
- Spodbuditi razvoj odgovornega odnosa učencev do učenja – prevzem skrbi za učenje.
- Učence vključiti v sooblikovanje namenov učenja in kriterijev uspešnosti.
- Učence vključiti v načrtovanje dejavnosti in dokazov.
- Učence vključiti v samovrednotenje in vrstniško vrednotenje znanja.
- Prispevati h kakovostnim odnosom med učiteljem in učenci ter med učenci
- Z odprtimi vprašanji spodbujati dialog v razredu.
- Zavzemati se za večsmerne povratne informacije.
- Izboljšati motivacijo učencev za učenje.
- Razvijati vključujoče, psihološko varno, sproščeno in spodbudno učno okolje.
- Zagotoviti medvrstniško sodelovanje (medsebojna pomoč, sodelovanje, podajanje povratnih informacij).
- Učencem prisluhniti, jih slišati in spodbujati k izražanju njihovih misli, pogledov, želja , …
Namen in cilji:
- Razvijati šolsko prakso, usklajeno z individualnimi potrebami, zmožnostmi, … učenca, ki temelji na formativnem spremljanju, s katerim razvijamo spodbudno učno okolje in zagotavljamo optimalen razvoj ter učno uspešnost vsakega učenca.
- S formativnim spremljanjem pri učencih razvijati ustvarjalnost, odgovornost in samoregulativnost.
- Vključiti učence v sooblikovanje učnega procesa, videti in slišati vsakega učenca ter s tem izboljšati njihovo motivacijo (za učenje) in soudeleženost pri razvoju vključujoče šole.
- Učencem zagotoviti aktivno vlogo pri izgradnji kakovostnega in trajnega znanja.
- Z zavzemanjem za večsmerne, tudi vrstniške povratne informacije, izboljšati odnose med učiteljem in učenci, med učenci ter med učitelji.
- Spodbujati medvrstniško sodelovanje (sodelovalno učenje, medsebojna pomoč in podajanje povratnih informacij).
- Ustvariti učno okolje, v katerem se bodo učenci počutili sprejete, vključene in bodo lahko razvijali svoje potenciale.
- Podpreti učitelja pri razvoju vključujočega, varnega in spodbudnega učnega okolja.
- Zagotoviti miselno spodbudno, psihološko varno in sproščeno ter vključujoče učno okolje.
- Širiti spoznanja med udeležence v kolektivih.
- Raziskovati, načrtovati, spremljati in evalvirati učno prakso.
PREDVIDENE AKTIVNOSTI NA ŠOLI:
- Ožji projektni tim skupaj z učitelji oblikuje načrt za razvoj vključujočega učitelja in vključujoče šole ter določi prednostne naloge v razvojni nalogi.
- Učitelji uporabljajo osebne načrte, ki ji po akcijskih korakih vodijo k načrtovanju in uvajanju formativnega spremljanja v svojo prakso.
- Ožji projektni tim zbira osebne načrte učiteljev in jim podaja povratne informacije.
- Ožji projektni tim odgovori na vprašanja iz anketnega vprašalnika (Vključujoča šola, 2017), ki meri indeks inkluzivnosti šole.
- Učitelji individualno izpolnijo vprašalnik.
- Pogovor med učitelji in ugotovitev trenutnega stanja na šoli
- Učitelji oblikujejo pare z namenom spremljanja pouka in podajanja povratnih informacij drug drugemu o uspešnosti vpeljevanja formativnega spremljanja v učno prakso.
- Učitelji izvajajo prednostne naloge iz načrta za razvoj vključujoče šole, svoje delo spremljajo in evalvirajo.
PREDVIDENI REZULTATI |
- Pisna refleksija na ravni tima (načrt šole) in posameznih učiteljev (osebni načrt): kaj so v projektu pridobili oni in kaj so pridobili njihovi učenci, kaj so v svoji praksi spremenili, katere strategije vključevanja ste prepoznali kot najučinkovitejše za razvoj vključujoče šole …
- Didaktično/strokovno gradivo.
– Predstavitve nastalih primerov prakse in izmenjava izkušenj/znanj/prakse s področja formativnega spremljanja in razvoja elementov vključujoče šole z ostalimi učitelji ter svetovalci na delavnicah in konferencah.
- Vzajemne hospitacije – učitelji hospitirajo drug drugemu.
- Skupen strokovni posvet šol znotraj posamezne regije, ob koncu prvega in drugega leta sodelovanja v razvojni nalogi.
- Evalvacijsko poročilo razvojne naloge.
(Skupno 34 obiskov, današnjih obiskov 1)