V ponedeljek 25. aprila je na naši šoli za učence od 5. do 9. razreda dan potekal drugače kot po navadi. Z dejavnostmi smo začeli šele popoldne, ob 15:30, saj smo imeli tehniški dan na temo astronomija. Delavnice, ki jih je pripravila učiteljica Jana Lazar, so bile zelo raznolike, pestre in zanimive.  

V uvodnem delu nam je študent astrofizike, g. Darko Kolar, na kratko predstavil vesolje, zvezde, Sonce, planete in Luno. Na ploščadi pred šolo nam je pokazal, kako se pravilno opazuje Sonce skozi teleskop. Tega nikoli ne smemo gledati oziroma opazovati direktno skozi okular, saj nam bo Sonce takoj poškodovalo oči. Sliko moramo projicirati na podlago ali pa na teleskop namestiti ustrezen filter.

Sledilo je delo po razredih. V 5. razredu so učenci »raziskovali« vesolje. Iskali so podatke o tem, kdo je bil prvi človek v vesolju in na Luni, narisali astronavta, izdelali plakat in rakete.

6. razred je pod vodstvom učitelja Dejana raziskoval kraterje na Luni. V skupinah so izvedli tudi poskus. S pomočjo različno velikih kroglic in žog so ugotavljali, kako se spreminjata premer in globina nastalega kraterja. Ugotovili so, da sta premer in globina kraterja odvisna od premera, pa tudi teže kroglice (meteorita). Učenca Žan in Jan sta s pomočjo brusilnika na krogli iz stiropora izbrusila nekaj kraterjev in Luno pobarvala z ustrezno barvo. Ostali učenci so poiskali še 10 največjih kraterjev na Luni in dva kraterja, ki se imenujeta po slovenskih znanstvenikih – Juriju Vegi in Jožefu Stefanu. Svoje ugotovitve so zapisali na plakat in jih predstavili ostalim učencem.

Učenci 7. in 8. razredov so se podali med zvezde in ozvezdja. Raziskovali so, po čem so ozvezdja dobila imena, po katerih zvezdah se lahko orientiramo in kako orientacija poteka. Učenci Mitja, Jernej in Anže so s pomočjo podatkov izdelali »ozvezdje na mizi« – Veliki voz. Na plošči so morali izmeriti razdalje med samimi zvezdami in odmeriti dolžino palice, ki ponazarja višino, na kateri se zvezda nahaja. Na konice palic so pritrdili kroglice iz stiroporja, vse skupaj pa s plastelinom pritrdili na podlago – ploščo. Učenki Katarina in Živa sta izdelali plakat, na katerem sta predstavili, na kakšen način se lahko orientiramo podnevi in ponoči (s pomočjo Sonca, planetov, zvezd in ozvezdij). Učenci Dan, Miha in Luka so v učilnici tehniškega pouka izdelali lansirno mesto za raketo. Iz lesa so naredili stojalo, v katerega so dali plastenko, zaprto s plutovinastim zamaškom z izvrtano luknjo. Ko je bilo stojalo izdelano, smo se vsi skupaj pomaknili na šolsko igrišče in poskusili izstreliti našo »raketo«. Tega smo se lotili tako, da smo z zračno tlačilko skozi izvrtano luknjo v plutovinastem zamašku dovajali zrak v plastenko. Zaradi spremenjenega tlaka v plastenki je le-ta poletela v nebo. V drugem poskusu smo v plastenko dolili vodo do nekje 1/3, jo spet zaprli s preluknjanim zamaškom in jo »napumpali« z zrakom. Plastenka je tokrat poletela višje.

»Ali je življenje na Marsu mogoče?« pa so se spraševali učenci 9. razreda. Po ogledu kratkega filmčka »Kako bo videti življenje na Marsu?« so se lotili dela. Poiskali so osnovne podatke o Rdečem planetu: velikost, oddaljenost od Sonca, povprečna T, ozračje, nagnjenost osi, gravitacija, površje, dolžina dneva, kemična sestava, prisotnost tekoče vode. Učenka Anja in učenec Vid sta izdelala plakat z glavnimi podatki. Učenki Lara in Neja sta iz stiroporne krogle izdelali model Marsa, učenci Daša, Aranka, Mirela in Nik pa so izdelali modele naselja oziroma kolonije na Marsu. Upoštevati so morali zakonitosti preživetja v vesolju.

Po končanem delu po razredih smo se premaknili v jedilnico, kjer smo prisluhnili predstavitvam in ugotovitvam učencev.

Za konec smo se z g. Darkom še enkrat podali na šolsko igrišče in si s šolskim teleskopom ogledali zvezde. Pokazal nam je Severnico, zvezdo Sirius, dvojne zvezde in kopico.

Polni novega znanja in vtisov smo se ob desetih zvečer odpravili domov. Več fotografij si lahko ogledate v galeriji.

(Skupno 13 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost